Posts

Showing posts from November, 2009

XPDC Reunion - Rasopariso

Image
Ni sebuah lagi album terbaru dari XPDC iaiutu Xpdc reunion Rasopariso...sekarang telahpun berada di pasaran...lagu2 yg terdapat dalam album ini..
1 - Sanasinisamasaja 2 - Aku Tetap Aku 3 - Ntahye Ntahtidak 4 - Rasopariso 5 - Rasa 6 - puing Cinta 7 - Sampai Bila 8 - Curahan rasa 9 - Menetang Arus 10 - Raja Kertas [Remastered] 11 - Talam Dua Muka [Remastered] 12 - Bahalol [Remastered] 13 - Tak Nak Jadi Soh Chai [Remastered]
dan percuma Bonus VCD XPDC Kronologi 1989 - reunion 2010
Dapatkan yang original!!

XPDC - Kronologi 1989 - reunion 2010

Dapatkan Album terbaru XPDC...album XPDC Reunion - Rasopariso Album ini memuatkan 13 buah lagu 4 lagu darinya Remastered dan Bonus VCD XPDC - Kronologi 1989 - reunion 2010
Disini juga ade Klip kronologi XPDC






Review: Rihanna - Rated R (2009)

Image
The showbiz scandal of the year was given a public face this Spring as pictures leaked out of the injuries Robyn Rihanna Fenty had sustained in a post-Grammy attack by former boyfriend, and fellow chart-topper, Chris Brown.Unsurprisingly, in the months that followed, as Brown pleaded guilty to assault and was sentenced to community service and probation, Rihanna kept her counsel and out of the limelight.Now, following her defiant reappearance with heavy hitters Jay-Z and Kanye West on Jay's We Run This comeback, Rihanna uses the attack and media fallout to further push the development of her own image and career.On this, her fourth album, Rihanna is almost unrecognisable from the callow 18-year-old who released the Soca and Dancehall inflected Music Of The Sun debut in 2005.Darker, heavier musical hues than those on her international smash Umbrella colour this album. She adopts stances that are tough (the unconvincing G4L, ie Gangster For Life) and, particularly on the Stargate-pr…

Surat Rasmi 2

Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.
Suami bin Lelaki
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.
23. Oktober 2009
PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI Dengan segala hormatnya merujuk kepada perkara di atas dan surat pihak tuan bertarikh 31 April 2006. 2. Dengan ini saya menolak permohonan pihak tuan untuk menambah carta organinsasi yang baru saya perolehi setelah tiga tahun. Memandangkan keadaan semasa dan ekonomi yang tidak memberangsangkan ini pihak tuan adalah dinasihatkan supaya tidak membuat "window shopping" di akhir tahun. 3. Pihak tuan juga digalakkan "mengukur baju di badan sendiri" dan "melihat cermin muka sendiri' akan diri tuan sebelum menilai saya. Pihak saya tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah bunyi-bunyian atau serangan terhadap "pihak ketiga" yang bukan termasuk dalam senarai keperluan seperti yang disyaratkan pada perkahwinan pertama pihak tuan. 4. Bagi masalah kerja lebih m…

Contoh Surat Rasmi 1

Suami bin Lelaki
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

31 April 2006

Puan,

PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Perkara di atas adalah di rujuk.

2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya. Buat masa ini kuota yang telah di isi cuma satu, memandangkan masih ada 3 kekosongan, eloklah jika dapat di penuhi secepat mungkin. Pihak yang akan mengisi satu kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Hana Fazura binti Ramli yang merupakan setiausaha saya di pejabat. Memandangkan komitmen yang beliau tunjukkan di pejabat amat baik, eloklah jika kita masukkan dia bersama kita di dalam organisasi keluarga kita. Kekosongan yang selebihnya akan di isi di masa akan datang.

3. Untuk makluman pihak puan, yang sebenarnya masalah ini telah lama saya fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis, terpaksalah saya tangguhkan dulu permohonan ini di samping k…

Nasi Pattaya tak wujud di Pattaya Thailand.

Image
Dari blog kawan aku(multiply.com)

Siapa yang tak tahu tentang Nasi Goreng Pattaya. Semua orang Malaysia tahu tentang Nasi Goreng Pattaya. Nasi goreng yang di bungkus dengan telur. Di hidangkan bersama sos atau sambal belacan dan mungkin ditambah pula ikan bilis. Ermmm sedapnya.Tapi tahukan anda semua dari mana asalnya Nasi Pattaya? Saya masih lagi mencari jawapan ini sehingga sekarang. Pada mulanya aku ingat Nasi Pattaya berasal dari Pattaya Thailad. Tapi silap. Ianya bukan dari Pattaya.Sebabnya member aku ada pergi satu training di Pattaya Thailand tahun lepas. Untuk makan malam dia bersama rakan-rakan lain pergi ke kedai makan. Dia dengan confidentnya order satu Nasi Goreng Pattaya. Pattaya fried rice dalam englishnya. Tapi orang kedai tu cakap tak ada. Dan sememangnay tak ada Nasi Pattaya di Pattaya Thailand.Sepanjang 3 minggu di sana, member aku teruskan pencarian untuk makan Nasi Pattaya. Yer laa nak rasa macam maner Nasi Pattaya Original dari tempat asalnya. Sememangnya tak ada p…

Hanya sekadar berkongsi sahaja....apa kata dunia?

Image
artikel ini aku dapat daripada sahabat yang menghantarkan aku email....sharing is caring...apa kata anda?ada komen?

TABIK SETAN
Horned God Represents the horned god of witchcraft. Pan or Cernunnos. Note the thumb under the fingers and given by the right hand.


Horned Hand The sign of recognition between those in the Occult. When pointed at someone it is meant to place a curse. Note the thumb over the fingers and given by the left hand.




Witch Sign or Moon Sign Used to salute the rising moon. Also used by surfers and football teams. This is the sign that the furor should be using to indicate the "Hook Um" horns, Not the 2 above


Anton LaVey, leader and founder of the Church of Satan.
Above: Anton LaVey, founder of the Church of Satan and author of The Satanic Bible, displaying the "Horned Hand" (also called the "satanic salute" and Il Cornuto) with his left hand, on the back cover of The Satanic Bible.



A Satanic Ritual
Above: (Satanists making the "Satanic salu…

7 SUNNAH TERBAIK DARI RASULULLAH SAW

"Cerdasnya orang yang beriman adalah, dia yang mampu mengolah hidupnya yang sesaat, yang sekejap untuk hidup yang panjang. Hidup bukan untuk hidup, tetapi hidup untuk Yang Maha Hidup. Hidup bukan untuk mati, tapi mati itulah untuk hidup.

Kita jangan takut mati, jangan mencari mati, jangan lupakan mati, tapi rindukan mati. Kerana, mati adalah pintu berjumpa dengan Allah SWT. Mati bukanlah cerita dalam akhir hidup, tapi mati adalah awal cerita sebenarnya, maka sambutlah kematian dengan penuh ketakwaan.

Hendaknya kita selalu menjaga tujuh sunnah Nabi setiap hari. Ketujuh sunnah Nabi SAW itu adalah:

PERTAMA : Tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya. .

KEDUA : Membaca Al-Qur'an sebelum terbit matahari Alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia, sebaiknya mata membaca Al-Qur'an terlebih dahulu dengan penuh pemahaman.

KETIGA : Jangan tinggalkan masjid terutama di waktu shubuh. Sebelum melangkah kemana pun langkahkan kaki ke masjid, kerana masjid merupakan…

Bank paling tercondong..........

Image
Anda tentu kenal Menara Pisa, menara tercondong di dunia...




Di Malaysia pun ada menara Condong yang terletak di teluk intan, Perak












Tetapi tahukah anda semua tentang wujudnya sebuah bank condong di Malaysia atau mungkin pertama di dunia !!!
Malaysia boleh... Satuuuu malaysiaaaaaaaaaaaa..........!!

Puisi : Dan Rindupun Menyebut...

Dan Rindupun Menyebut
Dibalik kesepian ini
Telah terpisah
Jurang yang sangat jauh
Untuk ku dekat
Berada disisimu
Bersamamu

Walau hanya untuk sekali
Dapat berhembus nafas
Dapat mengerling seketika
Juga tersenyum bersama
Ternyata jauh sekali terasa
Agar dapat kau dekat
Sejengkal cuma

Dan rindupun menyebut
Namamu bersama deru nafasku
Dalam sepi yang penuh sendu
Aku mahu kau selalu tahu
Kau diingatanku
Dalam hatiku
Selalu


--
"Orang-orang yang beriman dan beramal soleh, beroleh kebahagiaan yang amat mengembirakan dan tempat kembali yang sebaik-baiknya" (Surah Ar-R`ad ayat 29)

Ost kau Dan Aku

Image

10 FAKTA MENGENAI IBADAH KORBAN

1. Waktu perlaksanaan ibadah korban.

Menyembelih binatang korban hanya boleh dilaksanakan setelah selesai solat hari raya Aidiladha dan berlanjutan sehingga akhir hari Tasyriq, iaitu tiga hari selepas solat hari raya Aidiladha. Oleh itu, penyembelihan haiwan korban boleh dilaksanakan pada 10, 11, 12 dan 13 Dzulhijjah.

Imam Syafie r.h berkata:

"Waktu menyembelih haiwan korban adalah ketika imam telah selesai solat Aidiladha…Apabila hari-hari Mina telah berlalu (tarikh 11, 12 dan 13 Dzulhijjah), tidak boleh lagi menyembelih korban." – Rujuk Kitab Mukhtasar Kitab al-Umm fi al-Fiqh karya Imam Syafie, edisi terjemahan bertajuk Ringkasan Kitab al-Umm, Peringkas dan peneliti Hussain Abdul Hamid Abu Nashir Nail, Pustaka Azzam, Jakarta (2004), jil. 1, m.s. 737.

Sabda Rasulullah s.a.w:

إِنَّ أَوَّلَ مَا نَبْدَأُ بِهِ فِي يَوْمِنَا هَذَا نُصَلِّي ثُمَّ نَرْجِعُ فَنَنْحَرُ فَمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ فَقَدْ أَصَابَ سُنَّتَنَا وَمَنْ ذَبَحَ فَإِنَّمَا هُوَ لَحْمٌ قَدَّمَهُ لأَّهْلِهِ لَيْسَ مِنْ الن…

(Info Kesihatan) Apa Itu Mabuk Laut?

Image
Pernahkah anda tiba-tiba terasa persekitaran anda seperti berpusing, hilang keseimbangan, terasa pening dan seolah-olah hampir pitam? Atau anda mengalami gejala ‘mabuk laut’ tanpa sebab? Meskipun perkara ini berlaku hanya seketika, ia boleh menjejaskan kerja harian anda.

Ini yang terjadi kepada seorang teman ketika dalam perjalanan balik ke pejabat selepas temujanji dengan pelanggan.

Katanya, ia berlaku secara tiba-tiba yang menyebabkan dia tidak boleh menumpukan perhatian kepada pemanduan dan terpaksa memberhentikan kereta serta menyebabkan sedikit kesesakan jalan raya.

Menurut Perunding Bedah Telinga Hidung Tekak, Leher dan Kepala; Hospital Sungai Buloh, Dr Balachandran Appoo, apa yang berlaku ini dipanggil vertigo, iaitu keadaan apabila seseorang hilang keseimbangan dan merasakan dunia di sekelilingnya berpusing.

Bagi yang tidak pernah mengalami perkara ini, tentu ketika kecil anda pernah menyertai permainan di mana mata anda ditutup dan badan dipusingkan beberapa kali. Apabila berhent…

Batal ELV demi rakyat

Image
Oleh NURUL IZZA ROSLY dan ZULKIFLI MANZOR
berita@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR - Hanya selepas sembilan hari diumumkan, kerajaan semalam akhirnya menarik balik cadangan melaksanakan Dasar Tempoh Jangka Hayat Kenderaan (ELV) yang sepatutnya bermula tahun depan ekoran bantahan ramai. Dasar itu mewajibkan semua kenderaan berusia 15 tahun dan ke atas menjalani pemeriksaan di Puspakom Sd n. Bhd. sebagai syarat memperbaharui cukai jalan. Kos pemeriksaan itu yang sebanyak RM50 didakwa membebankan golongan berpendapatan rendah selain kesulitan menghantar kenderaan ke Puspakom bagi penduduk di luar bandar. Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mustapa Mohamed berkata, pihaknya menerima banyak maklum balas negatif mengenai pelaksanaan ELV. "Langkah itu (ELV) jelas tidak popular. Kita prihatin kepada masalah rakyat khususnya penduduk kampung yang ada kereta lama dan sebab itulah kita batalkan,'' ujarnya ketika ditemui selepas merasmikan Malaysian Bussiness-CIMA Enterprise Gover…

Surat cinta Tijah (baca jgn tak baca)

Tijah budak kampung, tapi bekerja di Kuala Lumpur .

Biasalah bila sudah duduk "town", mula lupa asal usul. Pakaian seksi maut, bercinta pula dgn lelaki mat saleh. Ke hulu ke hilir menayang
boyfriendnya yg bermata biru.

Punyalah eksyen si Tijah, hinggalah suatu hari dia ternampak lelaki Inggeris tadi dgn wanita lain yg lebih cantik dan bergaya daripadanya.
Tijah menangis tiga hari tiga malam. Pada malam ke empat, Tijah mengambil sehelai kertas dan menulis surat untuk memutuskan
perhubungannya dgn lelaki mat saleh tadi yg baru sebulan dikenalinya.

Begini bunyi surat yg ditulis oleh Tijah binti Kulup Kecil, yg berjaya "dicuri" ...

************ ********* ********* ********* ********* ********* ********* ********* **

Mike....

I WANT TO CUT CONNECTION US.

I have think about this very cook-cook. I know I clap one hand only.
Correctly, I have seen you and she walk-walk together at town with eyes myself. You grab hand she.

You always ask for apology back-back. I don't trust yo…

Benarkah..Jambatan gantung - projek dari langit..????

Image
Kelakar juga baca posting dari blog Alkerohi ni, betul juga kalau semua tak mengaku mungkin jambatan tu dibuat oleh Ayah Pin agaknya. Biasalah kalau berjaya semua nak mengaku tapi dah jadi kes semua bersembunyi.

Setakat ini tidak ada yang mengaku.

Jabatan Kerja Raya kata mereka tidak dimaklumkan. Jabatan Pelajaran Perak juga berkata mereka tidak tahu menahu tentang pembinaan jambatan gantung itu.

Pejabat Pelajaran Daerah Kinta Selatan pula enggan mengesahkan samada mereka tahu atau tidak.

Guru Besar Sekolah Kebangsaan Kuala Dipang pula telah dipanggil oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk disoal siasat.

Seorang kontraktor tempatan memberitahu, kos jambatan seperti itu pada hematnya dalam anggaran RM30,000.00 sahaja.

Menteri Pelajaran Muhyiddin Yassin lagilah mengaku tidak tahu.

Kerajaan Perak samada yang sah atau yang tidak sah melahirkan rasa terkejut seolah-olah langsung tidak diberitahu.

Istana Perak lagilah tidak campur tangan dalam hal projek kecil-kecilan seperti itu.

Jabatan…

10 Perkara Membuktikan Lelaki Itu Rumit

Image
1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.
Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.
Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia terasa dirinya hebat.5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan.
Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya. .7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.9. Jika kamu menyakitinya…

Abah & Omak cik Comoi....

Image
Berdiri dari kiri .... Momok Siam, yang tengah tu Rossalinda@Cik Anis..kanan sekali tu aku laaa..yang dok kat depan tu abah ngan Omak cik Comoi..
Acara makan..yang pakai songkok tu abang Lanmono,yang nampak belakang aje tu Momok Siam(makan tak tgk org dah..hehehe)..yang dok kat depan tu(peace)Cik comoi...dan cik Occa..Yang pegang pinggan tu..aku deee


Time open house raya itu hari kat umah kakcik cik comoi...bandar enstek,Nilai