Sunday, March 13, 2016

RAHSIA DALAM FREEMASON


Strategi Dajal Laknatullah adalah menubuhkan seberapa banyak cabang pertubuhannya di sana sini. Kemudian di kemudian hari, semua pertubuhan itu akan bergabung untuk mendukung matlamat yang sama. Ini adalah untuk menjaga kerahsiaannya, juga untuk memastikan ia tidak berkubur bilamana satu pertubuhan hancur disebabkan tekanan pihak lain, maka yang lain akan tetap teguh (survive).



Strategi Dajal juga menghendaki adanya hierarki dalam organisasi, maka dengan itu pihak bawahan tidak mengetahui perancangan pihak atasan (elit). Ini memberi banyak faedah dalam merangka pelbagai perancangan contohnya; pihak bawahan melakukan kerja-kerja sosial dan kebajikan namun pada masa yang sama para elit mereka merancang perang, menyebarkan pornografi, mengedar dadah dan 1001 kejahatan tanpa pengetahuan ahli bawahan. Dengan itu nama pertubuhan akan selamat dan kegiatan sebenar mereka terahsia selamanya dari pandangan umum.

Oleh itu kerahsiaan adalah salah satu ciri pergerakan syaitan ini.

Untuk memahami Freemason secara mendalam, pada dasarnya diperlukan suatu kajian yang intensif. Mempelajari seperti apa organisasi Freemason bukanlah suatu hal yang mudah oleh kerana:

1.Bersifat simbolik. Terdapat berbagai simbol-simbol yang dirujuk dengan Freemason. Dan, setiap simbol yang ditampilkan memiliki makna, sejarah, dan penjelasan.
2.Freemason dijalankan oleh berbagai tingkatan (degrees) yang ada dalam struktur organisasinya. Jadi, setiap level tidak selalu dapat mengetahui tingkatan-tingkatan yang berada di atasnya.
3.Aktivitas Freemason selalu bersifat rahsia dan rahsia adalah kekuatan utamanya. Semakin sedikit kita tahu tentang mereka, semakin kuat posisi mereka di atas kita. Dan keadaan ini semakin memotivasi para Mason untuk semakin merahsiakan aktiviti mereka. Hal ini juga yang menyebabkan mengapa selalu ada salahtafsir mengenai organisasi Mason. Selain itu, banyaknya tingkatan yang ada pada Freemason menyebabkan informasi yang keluar dari setiap anggotanya selalu berbeza-beza.

Dan sesungguhnya Freemason bukanlah SUMBER UTAMA dari teka-teki ini. Freemason hanya merupakan sebuah batu loncatan untuk masuk ke dalam komuniti rahsia yang ada dibelakangnya. Keanggotaan adalah kunci utama bagi kita untuk bisa memahami bentuk organisasi rahsia berikut game of power-nya.

Untuk bisa diterima sebagai anggota Freemason, ada keyakinan yang harus diterima, yakni adanya “Bapa dari segala Tuhan”, “Persaudaraan”, dan “Keabadian jiwa”. Pada awalnya, keyakinan tersebut seperti terlihat indah, namun ketika bergabung seseorang akan diminta untuk melepaskan keyakinan atau agama kita, baik itu Kristian, Muslim, maupun Yahudi. Jadi, keyakinan yang ditawarkan, seperti sebuah coklat yang mengandung racun didalamnya.

Tiga prinsip utama Mason antara lain:

1.Cinta pada kemanusiaan atas dasar persaudaraan (Brotherly love to the whole human species)
2.Menghilangkan penderitaan (Relieve the distressed)
3.Kebenaran sebagai sifat agung (Truth as a divine attribute)

Tiga prinsip utama ditambah keyakinan kepada Tuhan nampak begitu mempersona. Akan tetapi, banyak tindakan para Mason yang dilakukan lebih kerana sifat rakus dan melebihkan kepentingan golongan, baik secara sosial, politik, maupun ekonomi. Keadaan ini membuat Freemasonry tidak lebih dari sekedar perkumpulan para mafia Inggeris. Sebuah persaudaraan dalam persaudaraan (Brotherhood inside The Brotherhood).


Dalam Freemasonry juga dikenal adanya prinsip The 4 Perfect Points of Entrance yang meliputi, Gutta (Throat), Pectora (Chest), Manus (Hand), dan Pedes (Feet). Prinsip ini mengajarkan kehati-hatian atas apa yang dimakan dan diminum, apa yang diucapkan dan apa yang ada di dalam hati, apa yang dilakukan, dan kemana akan pergi. Ironinya, ketika sebahagian anggota persaudaraan Mason melakukan kegiatan amal, mereka yang berada di tingkatan tertinggi justru gemar merosak kewujudan agama, struktur sosial dan ekonomi global.

Prinsip The 4 Cardinal Virtues yang meliputi Kesederhanaan (Temperance), Ketabahan (Fortitude), Kebijaksanaan (Prudence), dan Keadilan (Justice), juga sangat mempersona. Dan lagi-lagi, ketika sebahagian anggota persaudaraan Mason secara aktif melakukan berbagai kegiatan derma kepada masyarakat, mereka, Mason yang berada di tingkatan tertinggi sebaliknya memangsa masyarakat. Dan seharusnya tugas terbesar Grand Lodge Mason saat ini adalah menghilangkan sinisme awam sekaligus membuktikan kepada awam bahwa organisasi Mason tidak terlibat dalam berbagai konspirasi; bahwa Mason bukanlah sebuah organisasi rahsia atau sebuah organisasi yang penuh dengan rahsia; bahwa keberadaan Mason dengan spirit dan nilai moral yang diembannya mampu memberikan faedah kepada masyarakat luas!

Sayangnya, yang terjadi tidak seperti itu. Menjadi anggota Mason tidaklah memperkaya spiritual dan moraliti kemanusiaan, kerana Mason akan merompak dan membuang jauh-jauh nilai agama diyakini sebelumnya. Mason bergerak dari berbagai sisi, mampu menjelma menjadi kekuatan konservatif mahupun tindakan baik dalam bidang politik, sosial, dan ekonomi. Ia juga mampu menjadi sebuah kekuatan revolusioner, dari golongan kiri maupun kanan.

Di kalangan gereja sendiri, Freemason telah dikecam keberadaannya oleh 8 paus: Tahun 1738 oleh Clement XII dalam “In Eminenti”. Pius IX mengeluarkan 6 kecaman yang memburukkan Masonry. Leo XIII tahun 1884, dalam “Humanum Genus”, mengungkapkan bahwa tujuan utama Freemason adalah menyiksa Kristian dengan penuh kebencian, dan tidak akan pernah beristirehat sampai mereka berhasil menghancurkan institusi-institusi keagamaan yang didirikan oleh Paus. John Paul II tahun 1983 mengatakan “Anda tidak boleh menjadi seorang Katholik dan Mason secara bersamaan!”

Cardinal Ratzinger juga pernah menyatakan, “Jika anda ingin menjadi seorang Mason, maka secara automatik anda akan dikeluarkan dan dikecam oleh gereja Katholik”, pernyataan ini disetujui oleh John Paul II bulan November 1983 dengan mengatakan: “Penilaian negatif gereja terhadap Mason tetap tidak berubah oleh kerana prinsip-prinsip Mason tidak dapat ditoleransi oleh doktrin gereja. Dengan demikian menjadi anggota Mason adalah suatu hal yang terlarang”



No comments: