Posts

Showing posts from May, 2013

"KING OF THE ROAD" - Mula Nya Di Sini, Akhir Nya Sini Juga.

Image
Dulu dulu kumpulan Freedom dan Seha ada menyanyi lagu dengan kandungan lirik berbunyi "mulanya di sini ku kenal diri mu"dan kemudian lirik seterus nya "akhirnya di sini ku kenal ku kenal hati mu". Spot on lirik nya.
Mahathir begitu juga, mula mengenali watak ini melalui peristiwa di jalanan, bagaimana seorang aktivis pelajar ini mula mekar sebagai politikus.Bermula nya career politik nya di jalan raya dengan cara yang paling sensasi.Namun akhir nya apabila Mahathir mula mengenali hati nya, hancur luluh hati Mahathir berakhir dengan penuh tragis.The man is not what he seems to be.
Jika Mahathir sebagai orang yang mula mengenali watak ini seawal tahun 1974 dengan peristiwa yang di bawa nya di jalan raya lalu kemudian nya terasa di tipu, apatah lagi jutaan umat melayu yang lain hatta , umat Malaysia.

Membawa politik ke jalan raya ada lah sebati dengan watak ini.Boleh di kata kan politik nya lahir di jalan raya.Atas sebab tabiat nya bermula di situ,maka tabiat serupa tida…

BAHAYA MENUNGGU DI DEPAN PINTU

MELAYU: BAHAYA MENUNGGU DI DEPAN PINTU
Oleh : Khalid Salleh(FB)


Bahaya menunggu di depan pintu, sehingga bila Melayu akan terus berseteru? Keputusan yang menyaksikan Melayu (Abdul Ghani Othman, Menteri Besar Johor) 'hilang di dunia' di tangan DAP di Gelang Patah pada PRU 13, adalah tanda atau isyarat terkini bahawa Cina sedang melakukan gerakannya untuk mengambilalih kuasa politik dan sekali gus kuasa pemerintahan negara ini dari orang Melayu yang menjadi teras kepimpinan dalam pemerintahan selama ini. Perpecahan Melayu yang dipupuk sentimen ketidakpuasan selain dendam kebencian dan sebagainya terhadap satu sama lain, adalah modal keemasan parti Cina (DAP = PAP) yang diasaskan oleh Lee Kwan Yew (bekas Perdana Menteri Singapura).

Apabila PAP tidak diluluskan pendaftarannya di Malaysia ia tidak habis setakat di situ. Lee Kwan Yew tidak mahu mengalah. Melalui Lim Kit Siang sebagai orang kepercayaannya, Lee Kwan Yew berusaha keras untuk melebarkan pengaruh dan ideologi politiknya di …

Kenapa Aku Pilih UMNO

Assalamualaikum, rakan-rakan dan sahabat-sahabat sekalian...

KENAPA AKU PILIH UMNO.

1 - Aku memang tidak suka pada UMNO..tetapi bukan kepada parti UMNO itu sendiri..aku tidak suka orang-orang,sebilangan pemimpin-pemimpin UMNO yang tidak jujur,berlagak,kroni,rasuah,gila kuasa..tapi bukan semua segelintir sahaja.

2 - Ak nak pilih Parti Keadilan Rakyat(PKR) - Tengok kepada parti ini yang banyak membuat huru hara,Pemimpinnya yang suka menghasut rakyat untuk ber"DEMO,dari DEMO tidak mustahil akan berlaku rusuhan..ini pernah terjadi di negara-negara luar.Tak kurang dari itu Pemimpinnya yang meminta dari kuasa Asing untuk campur tangan dalam PRU,membuat cerita dalaman negara kepada orang luar(kuasa asing),Apa akan jadi sekiranya kuasa asing masuk campur dalam urusan pentadbiran kerajaan.YA,  Anwar akan jadi PM dengan cara ber'DEMO dan rusuh.,kemudian kuasa masuk campur..tak mustahil Malaysia akan jadi seperti Mesir,Syiria,Iraq dan byk lagi akibat kuasa asing mencapuri urusan negara.…