Pesanan Buat Abang

Pesanan buat ABANG

Malaysia ni macam family...Tun adalah Ayah, pemimpin govt sekarang sbg Abg, rakyat sbg anak2, non-bumi sbg anak angkat and pembangkang sbg anak "nakal"...

*Waktu Dahulu*

Waktu Tun memerintah, semua masih "kecil"...kita ikut ckp Tun, apa Tun suap, yg tu kita telan, sbb tu kita aman. anak-anak "nakal" dan sbhgian ank angkat ni pulak ade je buat masalah, tp semua Tun layan and betulkn, sbb masih "kecil" mereka takut and ikut saja rentak Tun.
Ada juga anak2 yg "alim" terasa hati dan merajuk kerana permintaan mereka tidak ditunaikan, bukan bermakna tak setuju atau menolak, tapi permintaan itu akn membawa ketidak adilan dalam keluarga, maka ada lg 1 kelompok ank yg berdendam...

Anwar Bertanding Untuk Satu Matlamat - Tun M


Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan hasrat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang jika diadakan, sebagai usaha untuk mencapai matlamatnya menjadi perdana menteri.

Bekas perdana menteri itu berkata ia adalah langkah untuk naik ke atas dan Anwar tidak akan berhenti pada tahap itu sahaja.

"Saya fikir itu bukan matlamatnya tetapi itu adalah tangga yang digunakan untuk mencapai matlamatnya (menjadi perdana menteri)," katanya kepada pemberita selepas ditemu bual dalam program 'Dalam Radar Khas' terbitan Bernama Radio24 di Wisma Bernama di sini Rabu.

Labu Labi


Kali ini hamba nak berkongsi dengan blogger di luar sana,antara koleksi filem Allahyarham Tan Sri P.Ramlee.Filem yang telah diterbitkan dalam tahun 1963...Jom Saksikan...



NASIB LABU LABI

Juara Masterchef Malaysia


Peluang kedua yang diberikan tidak disia-siakan oleh peserta paling muda iaitu Zamir apabila diumumkan sebagai juara Masterchef Malaysia All Star sekaligus menumpaskan pesaingnya, pengacara Celina Khor.

Kemenangan itu melayakkan Zamir atau nama sebenarnya, Arshad Zamir Mohd Azmi, 21, menerima wang tunai bernilai RM55,000 yang akan disumbangkan kepada badan kebajikan Rumah Teduhan Kasih.

Anwar Ibrahim to be Selangor MB?



Selangor Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim is believed to have agreed to step down from his post.

Khalid is expected to announce his decision to go this Wednesday, according to party insiders.

They said that PKR de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim was on course to become the next Mentri Besar.

Gula


Gula...semua orang menggunakan gula iaitu sebagai pemanis dalam minuman,makanan,kuih-muih dan sebagainya.

Bertukar Gambar Bogel


Apa nak jadi dengan remaja zaman sekarang,sepatutnya seusia sebegini dan masih lagi sekolah sepatunyan menghabiskan masa dengan menelaah mata pelajaran.

Tetapi segelintir remaja perempuan di bawah umur negara ini lebih kemaruk bertukar-tukar gambar bogel sesama jantina menerusi telefon bimbit sebelum melakukan hubungan songsang.

Lebih membimbangkan,gejala tidak sehat ini melibat remaja perempuan bawah umur seawal 13 tahun dengan aplikasi Wechat dan line sebagai medan mencari pasangan songsang.

Dunia dah semakin uzur,iklim dunia dah berubah...ingat-ingatlah kiamat akan tiba

Rafizi Nasihati Belia Kahwin Sebelum April 2015


Golongan belia dinasihati berkahwin segera sebelum April 2015 bagi mengelakkan daripada menanggung kos kenduri perkahwinan yang tinggi apabila Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dilaksanakan.

Petua Menjaga Hati Suami



1. Akur pada suami
Sentiasa jujur, ikhlas dan taat pada suami. 

2. Berkelakuan baik terhadap suami
Jangan menyakiti hati suami dengan tingkah laku, bahasa ataupun tindakan. Sebaliknya, menjadi isteri yang 'melegakan' setiap kali suami pulang ke rumah. Jangan sampai suami menderita makan hati dalam diam. Sifat yang harus dielak ialah berleter dan bermasam muka.

3. Jangan bebankan suami
Ada isteri terlalu 'demand', meminta itu dan ini sehingga suami pening kepala untuk memenuhi kehendak dan impian isteri. Jangan sampai suami terpaksa menerima rasuah atau salah guna kuasa semata-mata ingin memenuhi permintaan isteri.

Petua Menjaga Hati Isteri


1. Tunjukkan rasa sayang terhadap isteri samada melalui kata-kata maupun perbuatan seperti pelukan.

2. Jauhilah daripada ucapan yang menyinggung perasaan isteri sekalipun dalam keadaan marah.

3. Apabila dalam keadaan marah yang amat sangat, berusahalah mengawal diri. Beristigfar dan berselawat serta berwuduk.Ingatlah semula segala kenangan manis dan memahami bahawa isteri memerlukan bimbingan isteri dan memahami bahawa tiada orang yang tidak melakukan kesilapan.

Nasihat kepada Nurul Izzah


MEMANG mengikut peraturan penjara Anwar tidak boleh keluar untuk menikahkan anaknya sendiri.

Maka saya diberi arahan untuk mendapatkan pelepasan Anwar daripada Penjara Sg. Buloh dan mengendalikan urusan-urusan berkaitan upacara pernikahan.

Masih ingat lagi masa itu saya membawa seorang bernama Ustaz Shamsul, masa itu Imam Masjid Saidina Umar Al-Khattab Bukit Damansara masuk ke Penjara Sg. Buloh.

Tujuannya untuk mendapatkan perwakilan wali daripada Anwar, dan diwaktu yang sama membuat latihan upacara akad nikah.

Ketua Dewan Ulama PAS Meninggal Dunia


Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Harun Taib disahkan meninggal dunia kira-kira pukul 12 tengah malam Jumaat di Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu.

Berita mengenai kematian tersebut disahkan Pegawai Tadbir Lajnah Penerangan dan Dakwah PAS Pusat, Mohd Shahir Abu Hassan.

Masa Itu Time


PEPATAH Arab menyebut, ‘Masa adalah ibarat pedang, jika kita tidak memotongnya , maka ia akan memotong kita.’ Ini menggambarkan kepada kita bahawa masa itu sesuatu yang sangat penting dan amat berharga. Sehinggakan dalam kehidupan kita ada ungkapan masa itu ibarat emas.

Masa sebenarnya adalah nyawa kerana apabila kita diberikan peluang untuk terus bernafas, kita sebenarnya mempunyai masa untuk memperbanyakkan sumbangan dalam kehidupan, memperbaiki kesilapan dan sebagainya.

Di dalam al-Quran, apabila Allah bersumpah dengan sesuatu, maka ia antara lain untuk menggambarkan perkara tersebut sangat penting dan perlu diberi perhatian.

Filem LAGA


Filem ini mengisahkan senario di sebuah kampung yang amat menggilai permainan sabung ayam sehingga melibatkan bunuh-membunuh dan pertaruhan isteri. Wan Hanafi Su yang memegang watak HASSAN LAGA adalah punca segala perbalahan yang berlaku di kampung tersebut.


Direndam Tidak Basah,Dibakar Tidak Hangus




Ini boleh juga diibaratkan Pemimpin didahulukan,Rakyat dikenakan.


Penyanyi Terhina Tidak Dibenarkan Menyanyi Kerana Bertudung


Seorang penyanyi baharu iaitu Marinatasha berasa terhina diaibkan di hadapan kira-kira 100 tetamu selepas diarahkan turun daripada pentas ketika mahu mengadakan persembahan pada majlis makan malam sebuah syarikat hartanah gara-gara dia berhijab.

Marinatasha atau nama sebenarnya Marinatasha Isnariah Mustaphar, 33, berkata, tindakan tersebut telah menjatuhkan maruahnya selain ia berbaur rasis dan diskriminasi terhadap wanita bertudung.


Gadis 17 tahun Dirogol Bomoh Ketika Berubat

Kecenderungan ibu bapa seorang gadis untuk mendapatkan bantuan bomoh ketika anak mereka sakit berakhir dengan kejadian malang apabila remaja itu dirogol lelaki yang mengubatinya.











Penyanyi Bertudung Dihalau Turun Pentas

KUALA LUMPUR: Selepas kontroversi seorang guru mualaf, Choi Yi Shan, 25, diarahkan untuk membuka tudung semasa mengajar di SJKC Nan Ya, Teluk Sengat, Johor, malam tadi diskriminasi yang sama dikenakan kepada seorang penyanyi yang membuat persembahan di Roof Lounge, Pusat Konvensyen Sime Darby, Bukit Kiara.

Marinatasha Isnariah Mustapar, 33, yang sepatutnya menyanyi bersama band Rufus dimalukan dengan diarahkan turun daripada pentas utama ketika majlis Makan Malam Tahunan CASTMET 2014 iaitu sebuah syarikat pemaju hartanah yang berpusat di Plaza Damas, Sri Hartamas.

“Saya rasa sangat malu kerana sudah bersiap sedia mengambil tempat di atas pentas dengan mikrofon. Saya terpaksa mengemaskan buku nota lirik dan membawa turun bersama note stand,” jelas Marina yang kecewa diaibkan di hadapan lebih kurang seratus tetamu pada insiden jam 8.00 malam tadi.

Shoucast VS Icecast

What is the difference between Shoutcast and Icecast?



Kisah D Asrama Sekolah

Di sekolah, saya memegang jawatan yang agak tinggi dalam persatuan agama islam. Suatu hari saya dihantar untuk mengikuti kursus kepimpinan yang ditawarkan oleh jabatan agama negeri. Kami ditempatkan di sebuah asrama yang jauh dari orang – iaitu di kawasan hutan tebal entah di mana saya kurang pasti. Malah, rumah2 kampung pun kami tak nampak di sekitar itu.

Walaupun begitu, ia sebuah sekolah agama yang mempunyai infrastruktur yang boleh dikatakan baik dengan bangunan sekolah dan asrama berdinding batu, ada kantin yang sederhana besar, tanah yang luas, padang (court) berlantai simen, padang bola sepak, surau, dll.

Kami datang dari pelbagai jenis sekolah. Tetapi, kebanyakan kami berasal dari sekolah biasa (bukan sekolah agama). Setahu saya, di kalangan kami hanya ada tak sampai 10 orang sahaja pelajar dari sekolah agama. Kami dikendalikan oleh guru-guru agama seluruh negeri, kalau tak silap saya.

NAPASIRO

Salam sahabat....

Kali ini hamba nak perkenalkan 'NAPASIRO' ,anda tahu apa itu napasiro.Napasiro adalah loghat ataupun dialek Kelantan kalau ia di tulis atau disebut dalam bahasa Malaysia yang betul adalah 'Penampar Sira'.

Penampar Sira atau Napasiro ini adalah istilah kepada Penampar..sekiranya seseorang itu terkena Napasiro ini,individu itu akan sentiasa ingat sepanjang hidup..dengan istilah lain sama juga dengan Penampar Jepun.


Kad Pengenalan Perdana Menteri Malaysia


Mungkin ada yang pernah tengok Kad Pengenalan PM-PM Malaysia ,kalau tak pernah tengok boleh tengok kat sini...






Allahyarham Tunku Abdul Rahman
1957 - 1970


Biography P.Ramlee (History Channel)


Kali ini hamba bawakan biografi Allahyarham P.Ramlee ,yang telah disiarkan di History Channel .
Sama-sama kita saksikan,Susah senang perjalanan hidup nya bagi memperjuangkan seni tanah air hingga ke akhir hayat beliau.






LINK: Youtube

Radio Internet

Radio Internet merupakan perkhidmatan siaran isyarat audio yang dipancarkan melalui Internet. Muzik aliran melalui Internet lazimnya dirujuk sebagai "siaran web" memandangkan tiada isyarat gelombang radio tanpa wayar digunakan.
Radio Internet melibatkan media aliran bagi menyiarkan aliran audio berterusan yang tidak boleh dihentikan sementara atau di main balik sebagaimana media penyiaran tradisional. Kebanyakan perkhidmatan radio Internet ada kaitan dengan rangkaian stesen radio tradisional. Stesen radio Internet sahaja pula terkecuali daripada kaitan tersebut.
Perkhidmatan radio Internet boleh dicapai di mana-mana sahaja di dunia - contohnya, melalui teknologi radio Internet, pendengar dari Jepun boleh mendengar siaran Melaka FM yang secara tradisionalnya hanya dapat diterima di kawasan negeri Melaka, utara Johor dan selatan Negeri Sembilan jika menggunakan isyarat gelombang radio biasa. Perkhidmatan radio Internet menawarkan rancangan berita, sukan, wawancara serta permintaan lagu sebagaimana stesen radio tradisional.

Doa Untuk Sahabat

Doa Untuk Sahabat







LINK : Youtube

Wayang Kulit Kelantan



Wayang Kulit adalah satu bentuk teater tradisional yang menggunakan prinsip 
cahaya dan bayang. Bayang-bayang daripada patung-patung kulit yang terdiri 
dari pelbagai watak methologi dan khayalan dilarikan oleh seorang Dalang. 
Persembahan wayang kulit selalunya diiringi oleh satu kumpulan muzik paluan 
atau gamelan dan juga alat tiupan (serunai) atau alat bertali (rebab).

Dalam blog ini hamba bawakan Wayang Kulit Kelantan,manakala Dalang nya adalah
Tok Dalang Saupi menceritakan kisah Bunga Andani dan Bunga Andano.
Ada tiga bahagian video Wayang Kulit tersebut.

Selamat menonton.


Sejarah Kelantan

Assalamualaikum.....Kali ini hamba nak bawa kan Sejarah Negeri Kelantan, terlebih dahulu hamba mohon maaf 
dan mohon kerjasama pembaca blog dan tokoh-tokoh sejarawan sekiranya ada pencanggahan fakta dan rujukan harap dapat memperbetulkan.Hamba pun dapat dari sumber-sumber yang boleh dipercayai di Wikipidia , mungkin sudah ada individu yang telah membuat kajian mengenai sejarah Negeri Kelantan harap dapat membantu.


Fenomena Kangkong

Salam sejahtera.......sejak dua menjak ini negara Malaysia di landa fenomena Kangkong,dimana ia telah menjadi viral lebih hebat dari Gangnam Style dari PSY....ada yang telah membuat remix Kangkong dan juga ada video klip Kangkong...dari segi foto jangan cakap lah....sana sini Kangkong terutama dilaman sosial Facebook ..





Doa Menghadapi Musuh

Doa dalam menghadapi musuh..bagi anggota keselamatan seperti polis,tentera dan lain termasuk semua umat Islam juga boleh mengamalkannya. Ianya juga boleh diamalkan dalam mendinding diri daripada gangguan makhluk halus. Selamat beramal saudara2ku...saya tulis transliterasi adalah untuk kegunaan awam dan bukannya orang menekuni bidang agama semata2.



Sumber Asal : Ustaz Tuan Asmawi Tuan Umar

Murid terlalu cerdik

Seorang guru, Cikgu Murni menghadapi masalah dengan salah seorang muridnya (Abu). Lalu guru ini bertanya kepada murid tersebut : "Apa sebenarnya masalah awak, Abu?"

Lalu Abu menjawab, "Saya terlalu cerdik untuk berada di darjah 4, kakak saya menduduki UPSR dan saya lebih cerdik dari dia, maka saya seharusnya berada di tempat yang sama juga!".

Cikgu Murni dah tak tertahan. Dia bawa Abu ke pejabat pengetua. Sementara Abu menunggu di ruang tamu, Cikgu Murni terangkan keadaan tersebut kepada pengetua. Pengetua mengatakan yang dia akan berikan ujian kepada Abu dan jika Abu gagal menjawab, maka Abu harus kekal di darjah 3 dan berkelakuan baik. Abu dibawa masuk ke pejabat Pengetua dan Cikgu Murni terangkan pada Abu dan Abu bersetuju untuk ambil ujian yang akan diberikan.

Bersatu lah Umat Islam







Diusik Jelmaan Penunggu Rumah

Along, Nora dan Ayu adalah sahabat karib. Mereka berkawan sejak di tahun pertama di salah sebuah institusi pengajian tinggi di ibu kota lagi. Kebetulan ketika mereka berada di tahun ke 3, mereka tidak dibenarkan tinggal di kampus lagi. Mahu tidak mahu mereka terpaksa menyewa di luar. Setelah puas mencari rumah, akhirnya mereka bersepakat untuk menyewa sebuah rumah teres yang sudah lama tidak berpenghuni. Memandangkan sewa yang ditawarkan agak murah, tanpa berfikir panjang mereka terus bersetuju. Rumah teres itu dimiliki oleh seorang lelaki tua yang hanya memperkenalkan dirinya sebagai Atok Mok.

Kali pertama berjumpa dengan Atok Mok ketika menyerahkan wang deposit, mereka sangat terkejut. Wajah orang tua itu amat menakutkan mereka . Keningnya hitam lebat, air mukanya sangat garang dan matanya sentiasa meliar ke sana ke sini serta berwarna merah. Mujur juga orang tua itu cepat mengundur diri. Namun matanya tidak berkedip memandang Ayu!

Pencuri Kasut


Di sebuah masjid selepas sembahyang Jumaat kelihatan seorang lelaki resah mencari sesuatu di tangga.

DON : Kenapa ni Husin?
SIN : Kasut aku hilang.
DON : Cuba cari betul-betul.
SIN : Takde.. yang tinggal selipar buruk ni je..Ishh.. kasut tu baru lagi aku beli. Baru 3 - 4 kali je aku pakai.
DON : Aku rasa pencuri tu mengikut saranan tok khatib masa khutbah tadi kot.
SIN : Maksud ko?
DON : Ye la.. tok khatib tu kata..

"MAKA AMBILLAH YG BAIK-BAIK DAN TINGGALLAH YANG BURUK".

SIN : Huh?


Salam Maulidur Rasul (12 Rabi'ul Awal 1435H)


Assalamualaikum... Sempena dengan sambutan Maulidur Rasul junjungan besar kita umat Islam Nabi Muhammad S.A.W .


Biodata dan Sejarah Ringkas Nabi Muhammad S.A.W



Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam ( نبي محمد صلى الله عليه وسلمadalah pesuruh Allah yang terakhir. Baginda adalah pembawa rahmat untuk seluruh alam dan merupakan Rasulullah bagi seluruh umat di dunia.  Sesungguhnya Nabi Muhammad S.A.W merupakan satu anugerah dan kurniaan Allah SWT kepada umat manusia untuk menunjukkan jalan yang lurus dan benar.

Baginda bukan sahaja diangkat sebagai seorang rasul tetapi juga sebagai khalifah, yang mengetuai angkatan tentera Islam, membawa perubahan kepada umat manusia, mengajarkan tentang erti persaudaraan, akhlak dan erti kehidupan yang segalanya hanya kerana Allah SWT.

Nabi Muhammad dilahirkan di Mekah dan kembali ke rahmatullah di Madinah. Nabi Muhammad S.A.W merupakan Rasul dan Nabi terakhir bagi umat manusia dan seluruh alam. Nabi Muhammad merupakan pelengkap ajaran Islam. Beliau juga digelar Al Amin (الأمين) yang bermaksud 'yang terpuji'.





Peranan Tamadun Melayu Dalam Pembinaan Tamadun Malaysia

PENGENALAN

Malaysia merupakan sebuah negara bangsa yang terdiri daripada pelbagai kaum dengan tiga kaum utama iaitu Melayu, Cina, dan India menjadi teras kepada kewujudan majmuk . Dengan kepelbagaian kaum dan etnik yang ada, negara kita terus gagah melangkah ke hadapan untuk mencapai status negara maju dalam acuan menjelang tahun 2020. Kemajuan dan pencapaian yang dinikmati oleh negara kita hari ini merupakan proses pengukuhan dan pemantapan kepada peRkembangan sejarah yang berkesinambungan daripada peradaban bangsa Melayu setelah kedatangan dan penerimaan agama islam oleh orang Melayu.

Keunggulan yang tercerna menerusi beberapa ciri ampuh yang dipunyai oleh bangsa Melayu zaman kegemilangan menjadi rujukan primer kepada generasi kini dan akan datang untuk membina satu bangsa yang hebat dalam konteks pembinaan negara bangsa Malaysia.Ciri-ciri ampuh tersebut merangkumi pembentukan pandangan semesta orang Melayu, sistem pemerintahan dan pentadbiran, agama Islam dan adat istiadat Melayu, peranan Bahasa Melayu,system perundangan, pembudayaan ilmu, pembinaan jati diri dan kedudukan istimewa orang Melayu dan bumiputera dalam pembinaan negara bangsa Malaysia yang progresif dan tangkas.

Justeru, dalam konteks pembinaan negara dan tamadun Malaysia hari ini amatlah perlu pembinaan tersebut didasarkan kepada tamadun Melayu-Islam yang jelas terbukti berjaya memeRtabatkan nama Melayu di persada antarabangsa suatu ketika dahulu.Oleh itu, disini dikemukakan tiga justifikasi mengapa tamadun melayu perlu menjadi asas utama dalam pembinaan tamadun Malaysia.

i.Orang Melayu merupakan penduduk asal di nusantara termasuklah di Tanah Melayu sebelum kedatangan kaum-kaum lain. Penamaan Malaysia adalah dari Melayu atau Semenanjung Tanah Melayu.

ii.Perjuangan menuNtut kemerdekaan dari pihak penjajah British adalah cetusan dangerakkan sepenuhnya oleh orang Melayu yang merasa terpanggil untuk mempertahankan tanah air mereka.

iii.Ketuanan Melayu-Islam diiktiraf oleh PeRlembagaan Persekutuan.


Tutorial SAM Broadcaster

Assalamualaikum salam sejahtera...kesekian kalinya,rasa-rasanya tiap-tiap tahun aku bawakan TUTORIAL SAM4 BROADCASTER untuk anda yang baru nak ber jinak-jinak dalam penyiaran radio atas talian "Internet radio lah!"..ikuti langkah di bawah ini...Ramai sahabat-sahabat di luar sana yang PRO anda boleh bertanya kepada mereka.

Klik pada gambar untuk tumbesaran foto yang lebih jelas

1) Lihat dalam gambarajah dibawah...Ini adalah front page SAM anda dimana tempat anda untuk mengawal Console/Module SAM.Anda Boleh Lihat Menu2 didalam console ini..Menu ayam penyet tak ada yer!!



PENANGGAL

Makcik Semah seperti mana lazim nya tiap-tiap pagi bangun awal dari tidur untuk bersiap-siap untuk pergi kerja menajak di sebuah estet yang jauhnya kira-kira 5 kilometer dari rumah beliau. Pada pagi itu Makcik Semah teragak-agak hendak keluar rumah sebab keadaan di luar rumah gelap lagi, sesekali terdengar bunyi kokokkan ayam bersahut-sahutan ,jam dinding pula telah mati. Sekarang sudah pukul berapa pun Makcik Semah tak tahu.

Hendak tak hendak Makcik Semah terpaksa juga keluar rumah berjalan menuju ke simpang jalan menunggu lori mengambil beliau bersama dua,tiga orang rakan seusia. Suasana sekeliling memang gelap betul, Makcik Semah terpaksa berjalan berhati-hati takut kalau tersepak tunggul kayu.Setelah berjalan kira-kira 3 rantai dari rumah sampai la Makcik Semah di bawah pohon rambutan di simpang jalan. Makcik Semah melabuhkan punggung beliau di tunggul kayu sambil menanti rakan-rakan yang lain tiba.

Ilmu Hitam


Pengalaman ini telah dilalui oleh 2 org sahabat iaitu Ana dan Lieya yg telah pergi jumpa dengan sahabat lama mereka,yakni bekas teman sekerja mereka, Shahida di kampung halaman nya.. Shahida merupakan seorang wanita yg cantik tetapi mempunyai pancaindera yang istimewa sehingga boleh membolehkan dia melihat benda2 halus dan mendengar suara-suara halus, malah dapat merasakan kehadiran benda halus di sekelilingnya. Mereka berkawan sejak mereka mengenali antara satu sama yg lain di tempat kerja lama mereka.

pada cuti disember yang lalu,2 shbat ini telah pg ke kampung halaman nya (shahida)....mereka menetap selama 3 hari 2 malam drumah sahabatnya itu...kedatangan mereka disambut dgn meriah oleh keluarga tman nya itu..ana dn lieya bukan sahaja d layan dgn baik.. tetapi juga d ajar tentang kehidupan di kampung...ana dan lieya yang biasanya hanya menghadap bangunan pencakar langit d bndr merasa amat teruja semasa di kampung..mereka amat menyukai suasana d sna....smasa d sna, mereka tidak mengenal erti lelah...siang dan malam mereka ada saja yang hendak mereka lakukan...hari ptma dn kdua mreka lalui dgn kegembiraan...

Stemcell



JOM DAFTAR PENGEDAR MOBILE SEKARANG.. !! 
ANDA AKAN PEROLEH INCOME YANG TAK DISANGKA2 DAN MEMANG DI LUAR JANGKAAN!!!

Nak tahu mcm mana caranya?
Meh PM inbox atau SMS/WhatsApp/CALL 0193911955

Nak set appointment untuk BUSINESS SHARING pun boleh.
Jgn segan & malu k...

Facebook : https://www.facebook.com/StemCellDotCom
Wensite : www.RahsiaStemCell.com

Petua Perubatan Islam

Kalau anak-anak kecil..baby lah maksud saya..menangis tak berhenti-henti dan seperti ketakutan..tapi bukan lah dia nangis susu ke apalah ya...maka kita janganlah dok ikat benang 3 warna dengan jampi serapah bagai ... tampal atau calit arang dekat dahi baby ke apa..kononnya nak bagi jin ingat baby tu hodoh dan jin tak kacau...kesian baby tu tak tau apa..dicalitnya arang...3 line langsung...jadi apa nak kena buat..mak ayah dia rerajinlah baca dan tiupkan dekat dahi dan ubun2 baby tu... apa benda nya... iaiu doa yang dibaca oleh Baginda Rasul kepada cucunya Saidina Al-Hasan dan Saidina Al-Hussein ... أعوذ بكلمات الله التامات من كل شيطان وهامة ومن كل عين ﻵمة....A'uuzubikalimaatillaahi attaamati min kulli syaitoonin wa haamah wa min kulli 'ainin laammah... share lah kalau rajin..kalau malas x payah lah...


Kredit to : Ust Tuan Asmawi Ruan Umar

2014

Tahun ni lom ada artikel lagi nak post......apa-apa pun belum terlambat untuk sampaikan ucapan selamat menyambut tahun 2014..tahun yang penuh cabaran dan dugaan.

BELAJAR BUAT BITCOIN

Disebabkan ramai nak belajar buat bitcoin secara faucet, aku ajar korang kat sini je la. Sebab banyak sangat group,  tak sempat aku nak...