Tuesday, July 7, 2015

AMERIKA TIDAK PERNAH MENDARAT DI BULAN?



Kerajaan Rusia akhirnya meragui bahawa Amerika Syarikat (AS) merupakan negara pertama mendarat di atas bulan dan mendesak agar siasatan dapat dijalankan bagi mengetahui apakah yang berlaku. 



Jurucakap kerajaan Rusia, Vladimir Markin berkata, pihaknya mahu inkuiri dijalankan selepas video pada 1969 yang dibawa pulang ke bumi, dilaporkan telah hilang secara misteri. Video rakaman itu dipercayai telah dipadamkan secara tidak sengaja oleh agensi Pentadbiran Angkasa dan Aeronautik Kebangsaan AS (NASA) pada 1980-an lalu. “Inkuiri itu penting untuk melihat sejarah perjalanan ke angkasa lepas,” kata Markin dalam akhbar Rusia. 

Kenyataan Markin itu jelas meragui mengenai pendaratan ke bulan. Ia juga dibuat selepas NASA mengakui bahawa video berkenaan tidak lagi wujud sebaliknya telah dipadamkan secara tidak sengaja. “Semua proses saintifik, atau mungkin kebudaraan merupakan sebahagian daripada peradaban manusia dan kehilangannya tanpa dapat dikesan merupakan satu kehilangan besar. “Hanya siasatan dapat mendedahkan apa yang sebenarnya terjadi,” katanya.- MYNEWSHUB.CC


sumber

No comments: