Kisah anak yang derhaka (seram giler!!!!)

Zack merupakan anak tunggal kepada Mak Limah. Namun dia gemar menyakitkan hati ibunya. Tidak pernah sehari pun Zack menyenangkan hati ibunya itu. Ada saja perkara untuk dia bangkitkan yang boleh menimbulkan kemarahan. Pada suatu hari dia bertengkar dengan ibunya...

Zack : Zack dah bosan duduk kat rumah ni... Mak asyik membebel je..!

Mak : Kalau mak tak nasihatkan kau, sampai bila2 ko tak kan berubah nak..

Zack : Mak ni saja nak cari pasal dengan Zack, kalau Zack mati.. jangan siram kubur Zack dengan air mawar.... siram jer dgn air teh!!!

Mak : Kenapa cakap mcm ni nak... mak nak kau jadi manusia yang berguna. Bukan asyik ikut panas baran yang tak tentu hala kau tu.

Istigfar banyak2 nak..

Zack : Ahh mak ni... balik2 tu jer mak membebel... Zack nak keluar... duduk rumah pun sakit telinga je...

Zack pun terus keluar dari rumah tanpa mempedulikan ibunya. Di pertengahan jalan, ditakdirkan dia terlibat dalam kemalangan ngeri. Jenazahnya telah diuruskan dan dikuburkan. Selesai upacara pengkebumian, ibunya masih duduk di tepi kubur. Mengenangkan nasib anaknya yang baru tiba ke alam barzakh itu. Lantas, ibunya teringat akan kata2 Zack sebelum kematiannya supaya kuburnya disiram dengan air teh. Ibunya pulang ke rumah dan kembali semula ke kubur Zack dgn membawa sejag air teh. Lalu disiramnya pusara anaknya itu dengan air di dalam jag tersebut.

Pada malam harinya, suasana kampung amat berlainan sekali dengan malam2 sebelumnya. Amat seram sekali. Dengan tiupan angin dan lolongan anjing2 hutan memecah kesyunyian malam. Di pusara Zack, disirami cahaya samar2 bulan... muncul kepulan asap tebal seperti ada sesuatu yang terbakar di dalamnya... Juga kedengaran suara yang sayup seolah2 rintihan dan tangisan. Malam semakin larut dan suasana menjadi semakin seram dan menakutkan. Kubur Zack semakin berasap... dan... tiba2... keluar tangan dari dalam tanah, tempat persemadian Zack.

...... kedengaran 1 suara garau berteriak !!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
BOH ADA UMPHHHH!!!!!

p/s : Jangan derhaka dengan orang tua...

Comments

Popular posts from this blog

MAKHLUK DAN RASAKSA MITOS

10 cara pilih seluar dalam sesuai