Posts

Showing posts from February, 2010

Sejarah Maulidur Rasul

Maulidur Rasul (dalam bahasa Arab bermaksud kelahiran Rasul) adalah hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada hari Khamis 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571. Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi.

Setiap tahun pada hari itu, umat Islam di seluruh dunia akan mengadakan majlis memperingati keputeraan Nabi Muhammad s.a.w dengan mengadakan beberapa acara seperti perarakan, ceramah dan sebagainya. Banyak kelebihan dan keistimewaan yang akan dikurniakan oleh Allah Subhanahu Wataala kepada mereka yang dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul.

Kita dapat lihat betapa besarnya kelebihan orang yang memuliakan majlis keputeraan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam, kerana bila berniat sahaja hendak mengadakan Maulud Nabi, sudah pun dikira…

Reunion EX-Statsym BHD 20-02-2010

Image

Kisah anak yang derhaka (seram giler!!!!)

Zack merupakan anak tunggal kepada Mak Limah. Namun dia gemar menyakitkan hati ibunya. Tidak pernah sehari pun Zack menyenangkan hati ibunya itu. Ada saja perkara untuk dia bangkitkan yang boleh menimbulkan kemarahan. Pada suatu hari dia bertengkar dengan ibunya...

Zack : Zack dah bosan duduk kat rumah ni... Mak asyik membebel je..!Mak : Kalau mak tak nasihatkan kau, sampai bila2 ko tak kan berubah nak..
Zack : Mak ni saja nak cari pasal dengan Zack, kalau Zack mati.. jangan siram kubur Zack dengan air mawar.... siram jer dgn air teh!!!Mak : Kenapa cakap mcm ni nak... mak nak kau jadi manusia yang berguna. Bukan asyik ikut panas baran yang tak tentu hala kau tu. Istigfar banyak2 nak..
Zack : Ahh mak ni... balik2 tu jer mak membebel... Zack nak keluar... duduk rumah pun sakit telinga je...

Zack pun terus keluar dari rumah tanpa mempedulikan ibunya. Di pertengahan jalan, ditakdirkan dia terlibat dalam kemalangan ngeri. Jenazahnya telah …

Tip Mengenal Diri Sendiri Melalui Tarikh Lahir

Image
Mengungkap Rahsia Tarikh Lahir Anda Dengan Menggunakan Kaedah Sains Metafizik Dengan Ketepatan Sehingga 90%. Percayakah Anda, Tarikh Lahir Anda Menceritakan Segalanya.Tip Mengenal Diri Sendiri Melalui Tarikh Lahir- Dr Fadhilah Kamsah.
1. Pemimpin
2. Lembut
3. Kemas (Cerewet)
4. Rajin
5. Boleh berbincang
6. Angin
7. Patuh
8. Bisnes
9. GlamourContoh: 20 05 19812 + 0 = 2Maka kotak pertama adalah 2..
Kemudian campurkan kesemua nombor..2 + 0 + 0 + 5 + 1 + 9 + 8 + 1 = 26Kemudian hasil campur yang lebih dari 9 akan dicampur lagi seperti:2 + 6 = 8Maka kotak kedua adalah 8..
Selepas itu kotak pertama akan dicampur ngan kotak kedua2 + 8 = 10Oleh kerana hasil campur lebih dari 9 maka dicampur lagi1 + 0 = 1Maka kotak ketiga ialah 1..
hasilnya..2: Lembut
8: Bisnes
1: PemimpinMaka anda sudah cerminkan diri anda mungkin sifat-sifat ini ada dalam
diri anda dan mana tahu mungkin suatu hari nanti dengan sifat ini anda
akan menjadi seorang yang berguna.RAHSIA TARIKH LAHIR.Percayakah anda bahawa denganTARIKH LAHIRkita …

RAHSIA PERSONALITI DARI KIRAAN TARIKH LAHIR..MARI KITA KIRA.. MARI

Contoh:
12 April 1974
12 + 4 + 1974 = 1990
1 + 9 + 9 + 0 = 19
1 + 9 = 10
1 + 0 = 1 (Jadi nombor lahirnya ialah 1)Keterangan nombor lahir1. Ketulenan- Hadir dengan idea baru.
- Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
- Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi.
- Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss.
- Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 1: Abe, Tom Hanks, Robert Redford, Hulk Hogan, Coral Burnett, Wynona Judd, Nancy Reagan, Requel Welach2. Pendamai- Dilahirkan sebagai diplomat.
- Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri.
- Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati.
- Mereka tidak suka bersendirian.
-Persah…

SBDJ Siri 3 - Tidur Di rumah Bunian

Image
Sebulan kemudian, datuk pergi ke tempat tersebut. Ia berhasrat untuk menemui perempuan cantik. Tepat, pukul tiga petang datuk pun masuk ke dalam hutan. Lebik kurang setengah jam berada di dalam hutan. Datuk diberkas oleh anggota tentera kerana masuk ke dalam kawasan hitam.Datuk lalau dibawa ke balai polis. Seminggu datuk tidur dalam lokap sementara menanti hari perbicaraan. Bila dihadapkan ke mahkamah datuk didapati bersalah dan dihukum penjara selama seminggu, datuk bersyukur pada tuhan, kerana pihak mahkamah mengambil kira hukuman itu berjalan dari tarikh ia mula ditahan. Pada perbicaraan itu datuk pun dibebaskan.Datuk mengambil keputusan yang tepat. Ia melupakan tentang perempuan cantik itu. Tapi, perangainya yang suka memburu itu tidak dapat dikikisnya dari hati. Kalau sehari ia tidak pergi memburu, ia terasa hidupnya terlalu sepi. Semua yang dilakukannya serba tidak kena. Akhirnya, datuk teringat tentang hutan kecil di pinggir bukit kota. Menurut orang-orang yang berladang di pin…

Senyum petang

Kuliah

Seorang professor sedang memberikan kuliah pada 300 orang muridnya di sebuah universiti.
Kata professor "Kalau anda tidak berminat dengan kuliah yang saya berikan, anda boleh keluar pada bila-bila masa".
Semasa kuliah berjalan selama 30 minit sedikit demi sedikit penuntut di kuliah tersebut keluar sehingga hanya tinggal seorang saja yang tinggal.
Setelah professor menghabiskan kuliahnya professar berkata,
"Terima kasih kerana sudi mendengar kuliah saya."
"Tidak mengapa tuan, sayakan driver tuan" balas orang itu.

Pancing
Suatu petang.. ketika hari selepas hujan.. seorang atok duduk ditepi paya dengan memegang pancing sambil merokok. Orang-orang yang melihatnya kehairanan.. ada yang kasihan dan ada juga yang ketawa.. Tiba-tiba badul menghampirinya dan bertanya...
Badul : "Pakcik ni memancing untuk apa?"
Atok : "Untuk makan"
Badul : "Oh.. kalau macam tu.. ayuh ikut saya makan.. saya belanja.."
Mulanya atok itu malu malu kemudian sete…