Friday, September 25, 2009

Seminggu berhari raya....

Ehem..ehem..Assalamualaikum and selamat hari raya..masih lagi kita dalam bulan syawal iaitu bulan raya.Puasa sebulan raya pun sebulan gak la kan...hehe, macam-macam la korang nih...ermm.Aku mula bercuti raya pada hari jumaat iaitu 18/9/2009..thats mean aku last kerja pada hari khamis 17/9/2009...
Malam tu memang aku tak tidur..saje melayan internet radio dan juga facebook ape lagi main game ler kat facebook tuh..aku memang bercadang nak balik kampung pada hari jumaat tersebut..Dalam jam 3 pagi mak aku talipon,dia tanye balik ker tak..so aku jawap tak tau lagi,and mak aku suruh aku tanye adik ipar aku yang dok kat bdr bukit mahkota...kata mak aku ,kalo nak balik boleh tumpang adik ipar aku..
Aku jawap tak ape lah..mak aku memang terasa kalo aku tak balik kampung time raya,mak mane yang tak rindu kan anak nya..betul tak?..
Dalam jam 4.30 lepas jer bersahur,makan ala kadar jer..aku pun packing2 baju ape yang patut untuk balik kampung..Ape lagi merempit ler aku balik ke kampung..aku balik kampung ngan motor...dalam jam 6 pagi aku dah sampai Bentong..time tu dah jem ngan kereta...tapi aku ngan motor ape kisah jem ke tak jem..rempit semacam jer...hehehe,kira2 jam 7 pagi aku sampai Raub.
Terkejut mak aku..tgk anak dia tercongok pepagi buta lagi...sampai2 jer terus tidur,ngantuk siut dah ler malam tu tak tidur...pada hari jumaat tu cam biasa jer..tak ade buat2 ape2 lagi..
Pada hari sabtu 19/9/2009...aku pergi ke rumah bapak aku kat felda Sungai Koyan(mak ngan bapak aku dah berpisah)..ikut kan aku nak balik kampung awal lagi.sebab bapak aku tak berapa sihat..sememang nye tak sihat(macam kena stroke)So aku pun gi ler rumah bapak aku...bapak aku memang tak sihat,nak berjalan pun kena pimpin,tangan sebelah tak boleh nak gerak...so tengahari tu...aku suapkan bapak aku makan,aku urut2 kan tangan ngan kaki bapak aku...
Petang tu aku balik semula ke rumah mak aku..sebab nak tolong mak aku masak,biasa lah tiap2 tahun nak raya memang keje aku masak rendang ngan kuah kacang...
Hari ahad(raya nih)20/9/2009..lepas sembahyang raya..biasa lah salam2 ngan adik beradik,mintak maaf ngan mak n bapak tiri..semua dah menjamu selera..aku pun terus ker rumah bapak aku..nak beraya ngan bapak aku la pulak...sampai jer kat rumah bapak aku,ramai pulak tetamu...biasa lah raya..memang arr ramai tetamu..hehee..Tak perasan pulak rupa2 nya family member aku...dah lama tak jumpa..sama2 satu sekolah rendah dahulu...lama gak sembang..petang tu aku bertolak balik ke rumah mak aku semula..jarak Raub ngan felda Sungai Koyan lebih kurang 40-50KM..
Hari isnin ngan selasa aku tak kemana-mane,adik2 aku lanyak motor gi beraye...
Hari rabu 23/9/2009 pada sebelah petang aku gi open house di Bentung iaitu di rumah anis@rossalinda@occa(scsensasi-Gen2.net-RusakFM-Funkerfm)...itupun adik dia punya programme open house..si rossa sendiri open house pada hari sabtu 26/9/2009..pada hari tu makan laksa ok gak...sodap! lebih kureng jam 6 petang aku balik semula ke raub..jarak Raub ngan bentung lebih kurang 60Km...
Hari khamis 24/9/2009 lepak jer kat rumah...sambil2 tgk tv makan kuih2 raya..hehehe

Jumaat 25/9/2009..aku pun balik ke bangi aku bertolak dalam jam 8.45 pagi dari Raub,jam 10 pagi berhenti isi minyak di Perhentian Genting-Sempah,..aku sampai rumah aku kat bangi dalam jam 11 pagi....

Itu lah serba sedikit coretan aku berhari raya tahun ini...gambo2 raya tak cuci lagi so lain kali aku upload...

Wassalam............

No comments: