Endang S.taurina - Edisi Platinum

Pada era-80'an muncul lagi bakat baru Indonesia yang diberi nama Endang S Taurina. Bakat Endang dicungkil oleh A.Riyanto yang sebelum itu telah mempopularkan Jamal Mirdad, Rano karno, Elly Sunarya dan Atiek CB. Endang atau nama sebenarnya Endang Sukesih,42.., muncul dengan album pertamanya, Apa yang ku cari pada tahun 1983. Populariti lagu tersebut telah membuatkan nama Endang S. taurina bukan sahaja terkenal di Indonesia malahan di Malaysia juga. Selepas itu Endang muncul dengan barunya berjudul Dia yang Ku cari.


Pada usia 32 tahun barulah Endang bertemu jodohnya dengan ahli perniagaan dan pensyarah bebas, Samsudin Nasution. hasil perkongsian hidupnya dengan Samsudin, mereka dikurniakan seorang cahaya mata, Salsa Bila Nadia atau yang membawa erti mata air dari syurga. "Kelewatan mendirikan rumahtangga di usia 32 tahun menyebabkan saya ingin memberikan lebih masa bersama keluarga. Yang pasti saya cukup bahagia dengan perkahwinan yang telah saya bina beberapa tahub yang lalu," kata Endang

Setelah lama menyepikan diri selepas perkahwinannya, kini Endang kembali ke persada seni. Untuk kembali ke Malaysia, Endang memilih syarikat Alaf-Ganda Holding Sdn.Bhd, untuk menzahirkan hasratnya.

Seperti sepuluh tahun lalu, penyanyi yang popular dengan lagu sangkar emas dan Ap ku Cari ini cukup yakin bahawa peminatnya masih ada. Meskipun terpaksa berhadapan dengan penyanyi baru yang lebih terserlah. Endang tetap mahu kembali kerana dunia nyanyian tidak terpisah dengan dirinya.


Dapatkan yang original di pasaran

Comments

Popular posts from this blog

MAKHLUK DAN RASAKSA MITOS

10 cara pilih seluar dalam sesuai