Kisah Milah.....


pagi ni masih sunyi..
kelihatan nya dapur umah milah masih gelap,tiada lag1 tanda-tanda menunjukkan depa sudah bangun.

mybe depa diulit mimpi indah..begitu.
almaklumlaa hujan yg xhenti dari mlm td tu sdikit sebanyak melenakan peraduan depa.

ayam pun x berkokok lg.

mybe juga depa berdua main tenet semalam,krna azman baru saja beli phne canggih 2hd kelmarin.
jenis samsung.dgr dari cerita nya,azman byr rm500 kat mber dia,member dia jual sbb nak guna duit.
nak beli kain bju anak2.nak bt sekolah....begitu.

selepas je aku makang nasik belaukkan ikan singang nan budu semalam,aku pun g umah milah,jam 9.

tujuan ku hya satu,iaitu nak aktif kan internet phne azman yg cangih tu,ada video call lg,dgn paparan ice cream jely n
kamera belakang 8mp ditemani flash 2.2v.

depa berdua blum reti nak guna,sb phne tu bkn phne biasa yg ada punat tu.yg ni semua nya pakai sentoh je bro,,

kat kg aku ni,kiranya aku jer la tau bab tenet ni bro ni.milah xtau,laki pun masih gagap lagi nak picit ape.,.
kalu picit kaki milah tu dia tau la.sb ptg2 aku tgk dia slalu urut kaki milah tu.atas lamboi.begitu.

selesai aje aktif internet tu,aku pun ajar lah buat akaun fb ni.aku amik gmbr azman n milah utk dijadikan tag diorg.

sebelum tu azman masuk bilik utk pakai bju melayu biru nan songkok,manakala milah pakai bju kurung hijau air,
berbunga bunga nan tudung wane pink.sutera.
begitu.

selesai semuanya aku pun balik.sb mak aku pgil.mak aku marah aku g umah milah malam malam,hee.

org tua.mmg lh gitu,bepikiran jauh.namun aku phm,mak aku mrh tu utk kebaikan aku jugak.mybe gangu
diorg nak jalan kan amanah yg perlu di pertangungjwbkan.

betol jugak tu,kan?bro kan?
mybe sbb tu masa ni depa bdua lom kelihatan lg.mybe mreka ralit main tenet mlm tadi.

hingga kini,perigi itu masih sunyi.begitu.



Facebook : Penulis sebenar 

Comments

Popular posts from this blog

MAKHLUK DAN RASAKSA MITOS

10 cara pilih seluar dalam sesuai